EN GAMMAL KISTA..

fick jag av min goa mamma.
Hon i sin tur hade fått den av mormor, som hade fått den av gammelmormor.
Har ingen aning om hur gammal den egentligen är,
men den var i originalskick när jag började renovera den iaf.

Jag glömmer typ jämt att ta före-bilder, så surt.
Men kom på de under tiden, så ni får lite bilder på den i halvt original/halvt renoverad :P







Från början va den ljusblå då, o nu har den blivit vit.
Jag valde att behålla trälisterna & alla järnbeslag original.
Vi hade tänkt att olja träet och lacka allt det svarta svart.
Men.
Kom underfund med att detta är ett jättestort projekt,
då det inte går att ta bort träet o metallen som är kvar på bilden.
Så just nu får de duga med att det blåa blivit vitt :)

Så här blev det färdiga resultatet!







Den ska få stå i vardagsrummet nånstans,
o va förvaring åt filtar & kuddar till soffan.
Har man mer än två kuddar & en filt i soffan så får Calle panik.
"Hur mkt skit måste du ha i soffan egentligen, sååå jobbigt."

Så nu ska vi väl bli nöjda båda två hoppas jag ;)




Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0