KAOS.

I mitt huvud råder det fullständigt kaos.
Beslut som ska tas,
och hur man än gör blir de fel?

Man ska resa sig starkare efter 'stormen' säger dem.
Men när det känns som att stormen aldrig går över då, det bara blåser & blåser?
Känner mig inte ett skit stark.
Snarare självömkande & bitter.

JÄVLIGT bitter över hur det blev med min arbetsskada förra året & mina arbeten.
Jävligt bitter över att jag inte hittar ett nytt jobb.
A-kassan slutar ju typ aldrig strula.
De va lugnt ett tag, men nu är det igång igen.
Fick bara halva min a-kassa denna månaden.
För att ja ska få pengar från FK fortsättningsvis ist för a-kassan.
ÅHH, orkar inte ens förklara.

Men jävligt kul & bara få hälften.
FAN.

Huset kostar hur mkt som helst.
Det är det värt.
Men, skulle vara roligt om de bara kunde funka nån månad utan att strula med oss.

På AF säger dem bara att: - Det blir så första månaden, men sen funkar de som de ska.
Aa, men hallååååååå.
Det funkar inte för oss ickerika.
Vi behöver vår inkomst som vi har rätt till.
Hälften är för lite!


ÅH, nu ska jag inte va sån.
Detta löser sig ju för oss, vi har familj runtomkring oss som hjälper oss om de behövs.

Men dem som inte har de då?
Hur ska de gå för dem?

Stackars.

Väldigt idiotiskt.
Säger inte att det inte fanns såna här problem innan.
Men tror dem blivit betydligt fler sen vi valde blått i Sverige.
Hur fan tänker ni?

Folk som aldrig varit arbetslösa elr sjuka, klart dem röstar blått.
De tjänar dem ju på.
Rika blir rikare & fattiga blir fattigare.

Jag är inte insatt i politik.
Vet inte mkt.
Men de jag vet, det är att de bara gått utför för dem 'utsatta' i Sverige.
Och det VET jag, för jag har såna i min närhet.
Är kanske t o m en sån själv just nu.
Lurad av systemet.


Hur hamnade jag i detta ämnet då?
Brist på muntliga utlägg idag tror jag.

Aja, det råder kaos i mitt huvud.
Svårt & hålla reda på alla tankar som far omkring.

Fattade ett jävligt svårt beslut igår.
TUNGT.
Ni som står mig nära vet.
Ni andra får kanske veta om ett tag.
När jag är redo.

Nää, nu ska muntergöken sova.
Gymmet imon kl o8.

Nu ångrade ni att ni gick in här va? :P
Må så va då.

Livet är inte alltid en dans på rosor.
Allt är inte guld & gröna skogar.
Inte i min blogg iaf.
Inte i mitt liv iaf.

Natt på er /



Kommentarer
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Kan ana vad ditt tunga beslut var? Har vi pratat om det? Om de är det så förstår jag att det är tungt ....:(

2012-02-24 @ 04:47:13
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Natahlie w

Ska du också gå med i uga? Pontus nämnde nått om de.. efter 90 dagar va..? Ah, invecklat de där!

2012-02-24 @ 10:23:26
URL: http://jewell3ry.wordpress.com
Postat av: Lina

Måste bara fråga: Hur blir dom rika rikare av att röstat blått?

Det med att folk friskskrivs när dom fortfarande är sjuka det håller jag med om att det är helt sjukt. Men fk har väl ändå alltid krånglat?

Jag röstade blått, jag är skit kasst insatt i politik också, jag är långt ifrån rik.

Sen tror jag att just då när det var val, så röstade nog många på blått för att som S var ganska så opålitliga.



2012-02-24 @ 18:50:26
URL: http://lijos.blogg.se/
Postat av: lina

Varför skulle rot och Rut avdrag bara vara till för dom som har pengar? Är väl absolut bra för dom som inte har så mycket pengar? Vi tog Rut(eller rot) till flyttstädning. Och det blev ju mycket billigare än om det inte skulle finnas, så där förstår jag nog inte riktigt.

Och sen, vad gör det om fk betalar ut det, om det nu är samma belopp vill säga?



Vet inte riktigt vilka misstag han har gjort. Jag tycker att om man är arbetslös så ska man söka alla jobb som finns. Man kan ju inte få annat än nej :-)



Ja alla har rätt till sin åsikt, annars hade det ju inte funnits olika partier.

2012-02-25 @ 01:22:04
Postat av: lina

Känns nästan som jag skriver emot dig nu men det är inte min tanke. Jag kan inte yttra mig så mycket det med att vara arbetslös, har inte varit där. Sökt andra jobb har jag gjort men det är ju inte samma sak. Klart att det sänker än efter flera nej.



Tillbaka till rot och rut, ni arbetslösa får väl tänka så att om det inte fanns så skulle det bli ännu dyrare om ni behövde något av detta. Dom kan ju inte plocka bort det bara för de arbetslösa inte har råd? Får det verkligen inte till något dåligt. :-/

2012-02-25 @ 01:34:18
Postat av: lina

Jag tar dig inte som aggressiv, man måste ju få uttrycka sina åsikter utan misstolk, det är därför jag ställer frågor tillbaka, så jag kan förstå mer :-)

2012-02-25 @ 01:37:14
Postat av: Lina

Nej absolut inte. På det sättet är självklart fel. Kan man inte jobba för att man är så pass sjuk så ska man ju få bidrag.

2012-02-25 @ 01:42:02
Postat av: lina

Måste bara skriva så ingen misstolkar mig i allt nu. Jag tycker att dom som kan jobba och är arbetslösa ska söka alla jobb som finns i sin närhet, borde ju finnas en gräns även där. MEN är man sjuk på riktigt och inte klarar av att jobba så ska man ju heller inte behöva bli tvungen till det.

Så nu har jag uttryckt mig klart i detta :-)

2012-02-25 @ 02:02:27

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0