BADRUMMET.

Här kommer ett inlägg om vårt badrum på övervåningen :)

Det är delvis renoverat, men inte helt.
Och inte av oss.
Men mkt är utbytt & det är skönt :)
För vi har inte tänkt renovera det,
om det nu inte skulle bli akut nödvändigt vill säga.

För oss duger det gott & väl som det är så länge!
Om 5-1o år, då kanske det är dags ;)









Träpanelen är sen huset byggdes, men har vitmålats.
Fönster & element har vitmålats.
Trätaket följer genom hela huset, även i badrummen, också vitmålat såklart.
Golvet byttes -o6.
Det vinröd-bruna väggkaklet är original från -73 ;)



Toastolen är utbytt -o8,


likaså tvättstället.





Gillar de söta handtagen på kranarna :)





-o8 togs badkaret bort & ersattes med en duschvägg av glasblock.
Såå mkt bättre!
Badkar är överskattat, just för att det är så underanvänt.




Gardintyget är köpt på metervara på IKEA.
Glad jag har en mamma som kan sy ;)





I fönstret står smyckesträdet, köpt på Åhléns för länge sen.
Där i hänger mina favoritsmycken från Snö of Sweden.





Fastän vi har en hel garderob, det ni ser till vänster i bild,
och stort utrymme under handfatet,
så fick denna hyllan hänga med från lägenheten.
Det tycks som att förvaring kan man aldrig få för mkt utav.

I de vita lådorna gömmer sig massvis med nagellack & annan småskit,
och det är så lätt att hålla det rent & snyggt när man vet vart man ska gömma undan allt ;)







Den gula orkidéen fick jag av Lollo i julklapp ♥
Såå fin!
Alla som känner mig väl vet att GULT ÄR FINT ;)




Ljuslyktor är från Caesar Collection, fina i sin enkelhet.






Belysning ifrån Markslöjd.




Detta var alltså badrummet på övervåningen,
det enda badrum vi använder i nuläget.

Alla renoveringsplaner har lagts på is,
då vi har sååå mkt annat vi vill göra som vi prioriterar högre.
Men jag måste säga att jag gillar det rätt bra ändå :)

Träpanelen vill Calle ha bort, medans jag vill ha den kvar.
Tkr de e finfint, gammeldags & mysigt på nått vis.

Det jag skulle vilja är att kakla om väggar,
så man får bort det bruna 7o-talskaklet.
Och isf kaklar man väl om golvet med.
Kanske byta tvättstället till ett vitt också.

Men vi har planer på att flytta ner en våning,
och då ska vi istället renovera badrummet nere,
som kommer bli det vi använder mest.

Och hittills har jag inte lärt mig konsten att skita ut pengar,
så vi tar lite i taget ;)

Vi har 'bara' lånat till köpeskillingen på huset,
så allt vi har renoverat har vi gjort på våra löner,
och så ska det förbli ett tag till är det tänkt.

Det tkr vi känns bra,
fastän man inte får det precis som man vill ha de på en gång.

Men nån gång på vägen inser man att det inte är det viktigaste här i livet.
Att vi fått vårt drömhus är stort bara det,
och vi är fruktansvärt glada att vi kommit så långt :)

Här har vi planerat att bo tills ålderdomshemmet hägrar,
så allting hinns nog med så småningom ;) !


Allting är relativt,
det säger jag ungefär sju ggr om dagen tror jag.
Det går att säga så om precis allt,
och det bevisar bara hur olika vi människor är.
Man kan alltid se på saker på olika sätt.

Det går att hitta något positivt i allt,
precis som det går att hitta något negativt i allt om man nu hellre gör det.

Men i år ska iaf jag försöka se till de bra sakerna jag har i mitt liv :) !

Har hittat pojken jag vill leva ihop med, det är inte så dumt när man tänker efter :P
Vi har börjat bygga på vår framtid,
skaffat en hundjäkel ♥ ,
ett hus.

Tror jag är rätt nöjd ändå !!



Kommentarer
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Fint de blev med orkidén där :)

Klart ni ska ha kvar panelen, den är ju finast!

Pyss

2012-01-09 @ 15:32:23
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Lina

Fick för mig att jag redan kommenterat här men det hade jag nog inte. Ni ser ut att ha jättemysigt hos er. Vill också flytta till hus. Och jag håller med om att panelen bör få stanna kvar. Den var ju söt.

2012-01-12 @ 20:04:27
URL: http://lijos.blogg.se/
Postat av: Hanne

Tack så mkt :) Ja, hus är underbart! Är det dyra huspriser där uppe hos er?

2012-01-14 @ 00:39:38
URL: http://villatretton.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0