SNÖMONSTRET.

Vi har ett monster här hemma, Leo heter han.
Han ääälskar snö.
Så fort det snöar så står han i fönstret & gnäller & vill gå ut.
Han hoppar & hoppar,
och fångar så många snöflingor han bara kan.
Han ger sig inte förrän det slutar snöa, för han ska fånga alla tror han.

Jag hatar snö.
Jag tkr det är sköönt när det inte snöar.
Då är Leo tyst & go,
och ligger mest i sitt hörn i soffan & myser.

Idag snöar det & jag får hjärnblödning av det där gnällandet.
På med tjocka kläder, in i bilen & iväg.
Släpper lös monstret så han får springa, hoppa, jaga.
Springa, hoppa, jaga.
Om & om & om igen.
Efter snö, hur kul kan det va?

Hemma nu & Leo har intagit soffhörnet.
Hur kan det komma sig?
Joo, det har slutat snöa ute nu.

Snälla vinter gå över.
Snälla snö, försvinn.


Vill inte ha ett snömonster här hemma.
Vill bara ha mitt vanliga monster.
Leofis heter han ♥


Och så här go är han när det inte snöar.



Älskade älskade skithund.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0