KORT HÅR & LUGG, HMM.




Som ni såg så plockade jag ur mitt löshår idag, buhu :/
Alltid lite sorgligt, men det kommer ju tillbaks igen framöver!
Väldans skönt också, hade i ca 140-150 slingor denna gången,
så enkelt uträknat har jag haft ca 150 små limpluttar som kliat så förbaskat i huvet.
Kan nu dra fingrarna genom håret sådär förföriskt utan att fastna 18 ggr på vägen ;)

Fick en sån där impulsidé inatt,
att kanske man skulle klippa lugg igen?
Länge sen nu.
Varje gång jag har gjort de så har jag ångrat mig sen.
Varje gång tar de ca 2år för luggen att växa ut till den längd den hade nu.

När det gäller mitt hår är jag rätt impulsiv.
Har gjort måååånga dumma saker.
Man kan skratta åt det nu, men när det begav sig då var det inte så jäkla kul..

Men men, kan ju inte bara tänka, utan bättre och göra har jag tyckt.
Och det tyckte jag idag me.
Blev rätt nöjd faktiskt, än så länge :P
Får se om de håller i sig.
Nu behöver jag iaf inte undra över hur de hade sett ut, nu vet jag!



Genom att klippa lugg blev jag också av med mkt av de 'svarta' i mitt hår.
Som jag färgade i november-1o , & som fortf sitter i.
De kallar jag permanent hårfärg!
Nu e de inte jättemkt kvar utav det, skönt.

Roligt idag var att P kom in på salongen & skulle hämta bilbarnstolen i min bil.
Han hejade på min frisör,
(världens bästa Emma)
och vände och gick igen.

-Va gör du här? ropade jag.
-Ame va fan, va de du?
-Jag kände inte igen dej ju! säger han.

Haha, de tyckte jag var lite kul.
Sen skrattade han åt mig & det var inte lika kul,
men vem bryr sig om va han tkr!

Calle va den som 'övertalade' mig till lugg idag.

-Aa gör de, de e fint på dej,
sa han.

Och det va de snällaste jag fått höra på evigheter,
så då gjorde jag ju det :P

Haha, han är en rätt så fåordig man min Carl,
så när han säger jag e fin så suger jag i mig de som en liten svamp, mohaha.

O gjort e gjort, nu blev de så,
ska bli kul o vakna som en blond Ronja Rövardotter imon,
men de kanske är fint de me?

Bjuder på några luggkort till,
behöver vänja mej vid o se de här!








Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0