VARDAGSLYX.

Min fina vas har fått stå tom i några dagar,
men idag inhandlades nya fina blommor till den:)

Det fick bli en rosa bukett,
för vita blommor var det ont om.
Men hallååå,
den blev sketafin ändå :)



Rosor, nejlikor, tulpaner, o återigen en som jag inte kan namn på? Hjälp, någon? :)



Tror floristerna tkr jag e en riktig pain in the ass.
Dels lider jag av världens jobbigaste beslutsångest,
dels är det svårt att göra mig nöjd.

Så efter en stund log jag o sa: - Det blir jättebra så.

Och så fort jag kom hem pillade jag isär buketten o började ändra om.
Pillade & pillade & petade i några tulpaner också,
och simsalabim - ASNÖJD :)

Tyvärr svårt att göra det rättvisa på kort tkr jag,
finare i verkligheten!

I den förra buketten med vita blommor plockade jag bort vissa blommor efterhand,
åkte o köpte tre nya snittblommor,
och så hade jag en bukett som stod i sammanlagt tre veckor.
Då känns de inte så onödigt dyrt, när man får njuta så länge :)


I den vita 'vasen' (karaff från IKEA, prydd med fint band) satte jag de överblivna tulpanerna.



härligt med fräscha blommor i hemmet !!


Kommentarer
Postat av: Becko

Tack ;)



Fina blommor, det gör ju så himla mkt med fräscha blommor i huset :)

2012-01-29 @ 08:27:06
URL: http://beecko.blogg.se/
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Åh den hade passat hos mej ;) Superfina!



Sv: Jag hittar dom på tradera :P



Puss!!!

2012-01-29 @ 11:50:08
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Lollo

Dom passar ypperligt där dom står.

2012-01-29 @ 12:44:40
Postat av: Lotta

Det är Ranunkler Hanne :) super fin vår blomma finns i de flesta färger:)



härlig bukett:)



2012-01-30 @ 17:18:34
URL: http://lottasamuelsson.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0