VARDAGSLYX..

.. tkr jag är att få ha lite fräscha och fina snittblommor då & då.Och eftersom pojkar, (iaf min) , är så fruktansvärt dåliga på att köpa blommor till en,
så får man göra det sj :P

Det är jättemysigt att själv komponera ihop en bukett hos floristen,
som sen faktiskt brukar hålla i uppåt två veckor.
Denna gången fick buketten gå i vitt med rosor, krysantemum, nejlikor & en till som jag inte vet namnet på?
Det måste jag kolla upp :P !





Denna söta lilla rackare är det jag inte vet namnet på, är det nån annan som gör ??
Är det nån slags lilja tro??
Aja, den har iaf blivit en liten favorit hos mig, finns i flera färger, men vitt går ju alltid hem :)


Brukar ni unna er snittblommor nån gång ibland? Elr får ni kanske av sambo elr nån annan?

Kommentarer
Postat av: ewelina

Har fått blommor EN GÅNG PÅ FLERA ÅR här av min man ;) hehehe..



Brukar köpa själv, eller så får jag alltid när jag träffar min underbara vän Bitte, hon har alltid med blommor :) hehe



Kul o läsa din blogg.



Kram

2012-01-04 @ 08:46:31
Postat av: elinw

Hej :p den vita blomman heter Alströmeria :p

2012-01-04 @ 09:36:21
Postat av: Lotta

Hej kuldu börjat blogga:)

Fint ni har det hemma hos er!



Alstromenia är det latinska namnet är en inkalilja på svenska så ja en sorts lilja:) väldigt hållbar å den stora kryssen är en Anastasia :) då har vi haft lite botanik kunskap med ;)



Kram Lotta :)

2012-01-05 @ 08:47:09
URL: http://Lottasamuelsson.blogspot.com
Postat av: Hanne

Tack tjejer, blir så glad att nån läser, OCH kommenterar :) ! Den botanikföreläsningen tackar vi för, alltid kul när nån delar me sig av sin kunskap :) hatar snåljåpar som håller den för sig sj ;P Alströmeria ska jag komma ihåg, den är SÅ fin :) !! Kram på er

2012-01-06 @ 00:29:46
URL: http://villatretton.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0