SOMMARBLOMMANDE LÖKAR..

har jag & mamma beställt hem från odla.nu
Ska bli spännande, har aldrig gjort sånt här innan.

Lite bökigt kan tyckas, då de flesta av lökarna måste grävas upp efter sommarn,
o sen grävas ner innan sommarn igen..

Men jag tror det är värt det, när man får fina blommor som dahlior osv :)

Jag köpte;

ranunklar
dahlior
chokladblommor
liljor








Hoppas det blir nått utav att :P

Förresten, kolla sizen på den rosa dahlian!!
Shit vad fränt om man kunde få såna i landet :)

Den bruna blomman längst ner till vä är chokladblomma, o den luktar choklad, häftigt!
Mamma planterade såna hos sig i somras, så jag vet att det är sant.
Ibland undrar man ju, choklad liksom? ;)

Längtar också efter vårblommande lökar,
men de kan man inte köpa förrän i höst tror jag.
Tulpaner & allt sånt som dyker upp på våren.

Sånt ska jag plantera sen,
så vi har massa blommor både vår, sommar & höst :)

Men just nu längtar vi efter sommar & en trädgård sprängfylld av blommor!


Såå kul med egen trädgård !



Kommentarer
Postat av: elle

Åh vad roligt med alla dessa blommor!!

Tänk när det blir lite varmare ute också.

Idag är jue en fin dag. Dock får vi vara inne:(

Båda barnen och jag har HALSFLUSS:(

Känns inget vidare just nu, var länge sen jag var så här dålig.

Vagnen jag funderar på hade jag även med ossian fast köpte den begagnad då en svart å rostfritt chassi.

En brio sing, jätte smidig, och tar ingen plats i bilen! Denna är jue nyare!

Så får se om det blir en beställning på den idag!

ha en fin helg.

Kram Elle

2012-03-02 @ 09:19:48
URL: http://vitasmapusselbitar.blogspot.com
Postat av: sandra

ja ja hejjar på lille ralph.. han e så söt på nått vis med sitt läspande:) Ja men ibland har ja gått ner 2-3 kilo på en månad å ibland nått hg.. de varierar å de e bara å ge sig fasen på mer nästa månad.. ja har sån ånger över att ja inte tog "naken" bilder på mig själv från sidan rygg å framifrån för å ha å jämföra med.. de hade varit stoooor skillnad från 1 år tillbaka:)

2012-03-02 @ 11:51:47
URL: http://sandrajennerstrand.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0