INFLUENSAN..

En av anledningarna till dåligt bloggande är att jag var sjuk hela helgen :/

Såå typiskt när de va underbart väder & man hade tusen planer..

Började i torsdags med lite ont i halsen,
trodde de berodde på rökning.
(mm, dumma mig)

Natten mellan torsdag o fredag låg jag o smålipade halva natten pga ryggont.
Har väl aldrig haft vidare ont i ryggen på de viset, fattade ingenting..
Gjorde sååå ont! :(

På fredagsmorgonen var jag rätt okej, bara hemsk hosta.
Men några timmar senare kände jag mig mer död än levande.
Fick hostmedicin av svärmor som ändå underlättade en hel del.

I lördags, jaaa..
Efter tio timmars sömn var jag på benen en timme,
sen däckade jag i fem till.
Svetten rann, men som jag frös!
Det blev fläckar i soffklädseln där jag satt,
fatta varm jag var elr.. Blää.
Framåt kvällen hade jag dock några 'pigga' timmar ihop med Lollo.
När hon åkte hem gick jag ut o tog en cig.
Aj, vilket misstag.
Jag frös så jag skakade hela jag.
Eldade på ännu mer i kaminen,
tog på mej tofflor, fleecejacka & mössa,
o kröp ner under dubbla täcken i soffan.

Lyckades visst ändå somna o sov när Calle kom hem.
Då var jag så här snygg :P



Han serverade hostmedicin & nässpray o vi gick till sängs.

Då vände det på två minuter,
o jag låg dyngsur & vände o vred på mig.
Ont i hela kroppen.

Fick bli ännu mer hostmedicin o nässpray, o febernedsättande på det också.
Sen sov jag i tolv timmar igen.

Vaknade igår söndag o mådde relativt bra.
Hua så skönt.

Har aldrig vatt med om dess like gällande förkylning,
så de måste väl vatt influensan man fick denna gången?



Riktigt hemskt var det iaf!

Men fort överstökat, som tur var.
Nu e de bara det där sega som ska försvinna ur kroppen, så man inte känner sig trött 24/7.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0