VÅRT HUS.

Här kommer en planlösning på vårt hus!
Har ju tyvärr ingen scanner så fick ta kort på den & sen redigera lite fint i Photoshop :P
Har ju hänt en del sen huset byggdes som inte var ändrat på ritningen.
Hoppas ni ser & förstår lite iaf ;) Haha.






Vi bor i ett suterränghus.
Det innebär att källarplanet har riktiga stora fönster mot baksidan.
Och dörren ut från 'hobbyrummet' leder till markplan.

Gillestugan ska bli mitt & Calles sovrum.
Husets mysigaste rum!

I hobbyrummet ska det nog bli ett fönster ijämte dörren.
Då kan också det rummet klassas som sovrum :)


En sak som vi ska göra i framtiden är att bygga uteplats.
Ojojoj, vilken uteplats de ska bli!! :)
På nått vis ska vi bygga en uteplats på baksidan (markplan) som hänger ihop med balkongen,
genom en trappa av nått slag.
Kanske bygga ut balkongen också så blir det tvåvånings-uteplats ;)
Höhö, fatta hur mkt pengar detta kommer kosta!
Därför ligger även den planen långt in i framtiden :P

Men de skulle va jätteskönt att göra så.
I nuläget finns ingen 'riktig' uteplats.
O ska man sitta på baksidan så får du springa med grejer runt hela trädgården,
elr genom hela huset.
Jobbigt.
Så de skulle underlätta med en trappa ner från balkongen.
Mamma hade också planer på detta.
(synd hon inte hann göra det, så vi slapp ;P)

A jisses, jag skulle kunna sitta här & skriva tre ggr så mkt som jag redan gjort, men vem orkar läsa det? :P
Man har så mkt planer & idéer så de e inte klokt :)


Hoppas ni kan tänka er in i hur vårt hus ser ut i forts när jag skriver massa.
Lite iaf kanske, haha.


Måste bara tillägga, ÄLSKAR DETTA HUS!!




Kommentarer
Postat av: Cicci

Ni har också stora planer hör jag. ;) Det ska man ha! Om man bara hade lite mera pengar då... Hmpf! Jag lär ju inte bli rik på f-penning direkt... :/



Men men, hur stort är huset? Ganska stor, som jag förstått? Vårt är litet, men alldeles lagom för vår familj. :D

2012-02-24 @ 13:15:16
URL: http://tionolletttio.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0