FREDAG.

Idag vaknade vi till vackert väder, härligt :)

Gjorde lite ärenden på stan, bl a köpte busskort.
På måndag börjar jag plugga till CNC-operatör i Eksjö.
Woopwoop, pirrigt ;)
Länge sen man satt i skolbänken!

Tog med Astrid hem från mamma igår så vi gav oss ut på promenad med henne i det fina vädret.

Fick ett litet hjärtsnörp på vägen:


En huggorm!!
Bläää!
Calle o Astrid hade redan gått förbi när jag gav ifrån mig ett litet tjut.
Är inte ens rädd för ormar, men o bli överraskad sådär, det är inte kul!
Den va rätt så stor också, hua, ryser!
Som tur var så hände ju inget, annars är man så rädd att hundar ska bli bitna.
O att dem är framme redan, usch!
Men de e väl ett slags vårtecken det också ;)

Vi fortsatte promenaden, jag med ögona i backen mest hela vägen :P

Som Calle sa: - Hur stor e chansen att springa på två st på samma dag?
-Jaa, de kanske är sant, men nu gör jag som jag vill.

Hellre det än att bli överraskad igen liksom.

Vi gick ner till Östanå o Astrid passade på att ta årets första dopp :)





Ser väl varmt o skönt ut med all is runt ;)

Isen är dock på väg att smälta bort ordentligt, vårtecken nr två :) !





Vi va ute o gick i nästan två timmar, en ordentlig runda hann vi med :)
Såå skönt o va ute i det fina vädret! ♥

När vi kom hem fick vi duscha Astrid, som badat både i sjön o i diverse skitiga diken..

Sen åkte vi ut med henne till mamma.

Var bjudna till svärföräldrarna på kvällen,
så var där o åt kyckling-smörgåstårta. Gött :)
Blev kvar i några timmar, trevligt o tjöta lite.

Sen åkte vi hem o myste i soffan till Big Brother o lite annat smått o gott.

Nice fredag helt enkelt :)

Lördagen står helt utan planer än så länge, får se vad som händer!
Vet att vi skulle behöva putsa fönster, men det lockar inte särskilt :P

Nu blir de sängen så man kommer upp i tid imon igen ;)

Trevlig helg på er allihopa!!



Kramar från villatretton ♥


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0