LÅNGHELG!

Hittade ett halvfärdigt inlägg i utkast,
så de va ju bara fortsätta skriva o få de publicerat :P





Är lite sent ute här på bloggen,
men nu när de vatt långhelg så har vi ju haft annat för oss än att sitta vid datorn ;)

Typ, ta tillvara på varenda gnutta sol!

O de här inlägget är alltså inte om helgen som nyss vatt, utan helgen innan dess ;)




I fredags var Calle iväg,
o jag gjorde smörgåstårta som jag fått beställning på.


I lördags var vi ute hos mamma o donade en massa.
Fast, jag var mest ansvarig för o hålla reda på fröken :P
Massa utelek blev det,
o sen somnade hon sådär väldans mysigt i min famn.
Älskade älskade unge!! ♥


Vi tittade även på Emil i Lönneberga.

Guu, så underbara filmer asså! :)


"Vi har gjort en insamling här,
jo vi tänkte att de kunne räcka te o skicka Emil åt Amerikat.
De sulle lissom bli lite lugnare här i Lönneberga då."



Hahaha, så härliga!! ♥


Sen blev de att hämta Sofie o köpa hem pizza o kycklingrulle åt oss :)
Gjorde färdigt smörgåstårtorna, skönt.

Sen 19.oo var de speedway-GP på tv ju!
Sofie o Calle stack,
pappa o Lollo kom :)

Insåg när vi satt där att jag glömt spela på vem som skulle vinna,
o de kunde jag ju ångra när Chris Holder körde hem segern.. :P

Men vilken speedway!
HÄRLIGT :)


söndagen, ja va gjorde vi då?
Städade, tvättade, donade, fixade..
Massa tråkigt, men skönt o få de gjort!

Kan säga att vissa dagar kan jag sakna lägenheten på sin 55 kvadratmeter.. ;)



måndagen var det valborg, o de har jag ju fått med i ett eget inlägg!


tisdagen var det rally planerat, men det blev inställt.

Underbart väder var det iaf!

Istället rensade vi garaget, fixade lite i trädgården mm.
Jag åkte till Putte o stal med mig hans barn ;)

Vi åkte och matade ankorna, elr jaa.
Dem 3 st ankorna vi hittade var visst inte hungriga.
Så särskilt mkt ankmatning blev de inte,
utan vi slängde mest brödbitar i bäcken bara :)

Vi åkte hem o åt spaghetti, som Calle lagat åt oss. Mums!

Pappa kom upp o lånade vår soffa & tv o tittade på speedway.
Celine och jag var ute i solen, körde dockvagn, la pussel, byggde torn osv osv,
o till slut var fröken trött så vi tittade också på speedway ;)

Calle hade sin pojkvän över på kaffe.

Calles storebror var förbi en sväng med dotter & flickvän.
Cherie hittade som vanligt en sten i trädgårn som hon gillade o fick me sig hem.
Haha knäppunge, så söt :) Hennes far är nog lagom imponerad av alla stenar däremot ;)


Kvällen tillbringades med goda vänner :)










Jag kan bara konstatera att långhelg var välbehövligt,

o den tillbringades på bästa tänkbara sätt;

med vänner & familj!! ♥














Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0