COCA COLA.





EN VECKA.


Så länge sen är det jag slutade med Coca Cola.

GRATTIS HANNE PANNE :) !

Jag har druckit cola, men i måttlig mängd.
En cola till kycklingrullen typ :)

Jag har mått skit åt helvete dåligt.
Headache from hell!
Men det är de ju klart värt.

Måste säga att det var lättare än jag räknat med.
Betyder viljan så mkt?
Jag har inte känt att jag skulle kunna döda för en cola.
Och det hade jag nog räknat med.
Att jag skulle va mordlysten som fasen denna veckan.

Meen, de har gått förvånansvärt bra & skönt är väl de :)

Har aldrig seriöst försökt sluta innan,
för jag har inte 'orkat'.
Fått lite smått panik när de va tomt i kylen & snabbt köpt ny cola,
ist för att ens försöka va utan.


Ni som aldrig varit beroende av något kan inte förstå detta.
Ni tkr nog att jag är riktigt trög just nu.
Men de får ni gärna tycka då!
För de är ingen lögn att du kan bli beroende av socker likväl som typ knark.

Jag har varit coca cola-beroende sen sista året på gymnasiet tror jag.
Efter studenten vet jag att jag va beroende iaf.
Och har varit det tills nu.

Har druckit ungefär 1-2 liter cola / dag.

HELT SJUKT, JAG VET.

Men nu är jag fri.
Helt sjukt det med!


På studenten vägde jag drygt 50 kg.
På min 19-årsdag (4mån senare) ca 58 kg.
På min 20-årsdag vägde jag ca 80 kg.

Efter de har jag vatt nere på 72 kg som lägst.
Sen upp igen.
Det är lättare att gå upp än att gå ner,
synd elr hur?

Men nu har jag bestämt mig, en gång för alla.
Kilona ska bort & jag ska må bra igen.

Ingen människa som vägt 50 kg mår bra av att se sig i spegeln drygt ett år senare & se någon som väger 80 kg.

Jag känner inte igen mig själv.
Det här är inte jag!!
Men sen vänjer man sig på nått vis.
Men är det nått jag har så är det självinsikt & jag är ändå mkt väl medveten om hur jag ser ut.
Det är aldrig roligt att prova kläder.

Men men men,
jag är på gång, jag är laddad, jag är tänd.
Vänta bara.
Om ett år är det en ny Hanne som tittar sig i spegeln.
Och hon kommer gilla vad hon ser :)
Det är jag övertygad om!

Coca colan kommer göra stor skillnad, det vet jag.
Jag är så jävla duktig som bara bestämde mig sådär.
Och klarade det.

Nu är det bara fortsätta mot ett lättare liv.

I FEEL GOOD !




Kommentarer
Postat av: Lina

Ja vanlig cola är fasen livsfarlig, Fast man kan ju dricka pepsi max, cola zero och light om man nu Måste dricka cola. Det är knappt några kalorier alls. Och man blir inte fet av det som vissa vill påstå. Då skulle jag rulla fram och absolut inte gått ner i vikt som jag gjorde innan. MEN det är ju helt klart bättre att vara utan helt..



Jag tror absolut mycket handlar om viljan, vill man så kan man :)

2012-02-09 @ 20:22:09
URL: http://lijos.blogg.se/
Postat av: Becko

Härligt hanne! Helt rätt inställning :)

Det är ju viktigt att känna att man är "sig själv" när man ser sig själv i speglen...

Och vad duktig du är som slutat med colan... Sheta bra ju :)

Kram

2012-02-09 @ 20:50:57
URL: http://beecko.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag var oxå beroende av colan. Det började under graviditeten, kom lite smygande och det var först nu för nån månad sen som jag fattade att jag var beroende. Jag har aldrig, aldrig varit beroende av nåt men nu såg jag. Allt socker som jag fick i mig... Ocj det märks nu när jag försöker bli av med grav.magen! Jag håller tummarna för dig Hanne! Ses på Friskis! :)

2012-02-09 @ 21:24:20
URL: http://MissFridell.blogspot.com
Postat av: Suziie

Bra där:)

Jag skulle behöva lite av din motivation!

"..nästa vecka....."

"jag ska bara....."



Fy mig! Bra dig!;)

2012-02-09 @ 22:34:31
Postat av: Lotta

Duktig du är hanne! Kämpa på;)

Har själv massa kilo att få bort sen elsa :)

2012-02-09 @ 22:35:41
URL: http://Lottasamuelsson.blogspot.com
Postat av: Elle

Vad duktig du är tjejen!

Jag får cola beroende när jag väntat mitt andra barn och nu den sista som är i magen.

slutar du med cola kommer det göra skillnad:)

Jag har dragit på mig massa kg nu denna graviditeten. men gått upp över 20kg med alla tre. Ivår är det jag som ska TRÄNA!!!

LYCKA TILL!

Kram Elle

2012-02-10 @ 08:10:56
URL: http://vitasmapusselbitar.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0