CRAZY DOG.

Blev söndagsfilm me Fia på kvällen,
rätt obligatoriskt nu för tiden ;)

Kollade på "Jag saknar dig".

Den var helt okej, har dock svårt för svenska filmer ibland.
Alla repliker låter såå mkt bättre om man översätter dem till engelska ju!


Leofis fick också va med & han va nöjd,
som alltid när Sofie är i närheten.
Två bananer fick han,
& massa mys :) ♥

Leo bara ääälskar bananer av nån anledning.
Han sväljer ju allt så snabbt så man tkr inte han borde hinna känna smak,
men bananer, de e favoriten!

Efter filmen gick vi promenad me Leo,
dock så snöade det ute så det blev mest massa hopp & skutt,
och armar ur led för matte..

Citat av Sofie idag blev:

"Du är nog den tokigaste hunden jag vet, Leo"

"Crazy Dog, e de du de?"


Och med en skuttande byracka framför sig, hörandes 'Crazy Dog' uttalat på småländska,
så går de inte annat än o småfnittra lite inombords :)

Knäppisar e ni båda två! ♥



Leos sår ser för övrigt bra ut tkr jag,
peppar peppar, ta i trä.

Det stora hade börjat dra ihop sig lite, men spruckit igen ser de ut som.
Svårt att läka när de inte finns nått som kan läka ihop redigt.
Blev ju inga sårkanter som kan dra ihop sig elr så,
utan han ser typ 'flådd' ut vid såret.
Så de e ju mer att vänta på skorpbildning och se sen.

Men som sagt, det är absolut inget som vi borde åka till veterinären med men inte gör,
utan det är bara jag som är lite fjantig.
Veterinären hade inte kunnat göra mer än vi ändå,
så de slösar vi inga pengar på.
De e bara jag som ska va så bitter ibland och tro att det värsta ska hända.
Men de rer sig nog med tiden tror jag!

Efter denna kvällen me sin bästis är Leo mer än nöjd med livet,
och inga sår i världen bekymrar honom.
Han har intagit min plats i sängen & ligger nog och drömmer gott om bananer nu;P

Ska krypa ner jag med nu, ser jag skrivit massa här nu ju :O

Godnatt på er alla,

ni får gärna lämna lite avtryck när ni är inne här och läser.


Håller koll på statistiken och ni är många som är inne här varje dag,
det gör mig jätteglad :) :)

godnattsovgottdrömsöttochkrampåer ♥





Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja jo jag är med pasta älskare men ja hade inte tid till å träna hur mycket som helst så tog hand om min kost lite så räckte med den träning ja hann med ville inte ha för stor press på mig. mitt mål var att gå ner innan jag blev gravid då jag inte ville bli större än ja var just då haha :) men man ska inte stirra sig blind på vågen om man tränar med då bygger man ju muskler å de väger mer än fett så de är ju bra om man kör med ett mått band med så kan man räkna cm runt midjan:)



ja det har blivit mest mage faktiskt men många kilo men man vet ju inte hur mycket om är vätska å så så ja hoppas väl kunna gå ner allt så snart som möjligt igen :) blir många barnvagns promenader innan man kan börja på pass igen. jag är ju stort fan av spinning :) älskar det! men de får väl vänta lite till innan ja sakaffa mig tränings kort här å börjar med det.. :)

Lycka till det är bara att kämpa och så måste man få unna sig något gott ibland med annars blir det ju för tråkigt alltså:)



/Kram

2012-01-17 @ 11:25:44
URL: http://lottasamuelsson.blogspot.com
Postat av: Hanne

Haha, jag skulle me vilja gå ner innan jag blir gravid ;) A ja ska faktiskt mäta också, försöka komma ihåg de iaf. Har aldrig lärt mig o göra de dem andra gångerna man gått ner. Men de e ju de bästa :) Barnvagnspromenader e ju jättebra träning. Spinning e kuul!! Ska börja på det så fort jag kommit igång lite, men just nu e j i alldeles för dåligt skick, haha.

Unna sig måste man få göra, jag är inte sådär jättestrikt utan äter om jag vill ;) haha. men när man väl tränar tar de emot lite av sig självt, man vill inte vräka i sig massa längre. Men helgerna blir de ju allti lite gott på ;) går mot bättre årstid va de gäller de me, på höst/vinter sitter man bara i soffan på kvällarna, då vill man ju äta me :P

Jupp, vi får kämpa vidare :)) Kram

2012-01-17 @ 23:44:28
URL: http://villatretton.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0