DETTA HÄRA MED SYNPROBLEM DÅ JA.

Va även tvungen & beställa linser igår, mindre kul !!
Jag beställer alltid från www.fargadelinser.com ,
sparar en väldans massa pengar jämfört me o handla hos optikern.
Men lägger också ut en väldans massa pengar,
som ni utan ögonproblem inte behöver göra.

Livet är orättvist !!

Linser för ett halvår blev de, 680:-
Inte alls dyrt egentligen,
men ändå 680:- , på nått så tråkigt men absolut nödvändigt.

Har -4,5 i styrka på båda ögonen,
ni som kan nått om sånt där vet därmed att jag e halvblind.
Kuul.

Måste också gå på ny synundersökning snart, o troligtvis köpa nya glasögon.
Ännu mer kuul!
Men de väntar vi med ett tag till, använder inte glasögon jättemkt.
Men man måste ha ett par och växla med,
annars förstör man ögonen.


Mina ögon har fått stå ut med mkt.
Slarvig (typ ingen) användning av glasögon,
(alltså bara linser)
många ögoninflammationer,
och vita små prickar i ögonen (kommer inte ihåg va de heter),

har gjort så att jag har massa små ärr på hornhinnan, och det går liksom inte ta bort.

Sen har jag också strypt syretillförseln till ögonen för mkt,
vilket man gör genom att aldrig plocka ut sina linser,
och det leder till blodsprängda ögon.
Små brustna blodkärl som heller aldrig försvinner.
Inte alls snyggt vill jag lova, o väldigt onödigt!

Så nu för tiden används glasögonen här hemma om kvällarna,
iaf några ggr i veckan.


Vad har vi då lärt oss av detta?

-Att va rädd om sin ögon, man får bara ett par
-Att jag kan skriva ett helt inlägg om synfel,
vilket troligtvis är resultatet av för lite utsläpp av mina tankar idag


Men men, ni som slipper betala för såna här problem,
var tacksamma!!



Kommentarer
Postat av: Jessica Rufener

Lät inge vidare de där! jobbigt! konstigt egentligen att människor med synproblem inte får nått slags bidrag för linser.. för det blir ju snordyrt i längden. Är så glad att jag ser bra. Men min sambo hade jätte dålig syn förr.. Han hade med linser, utan dom såg han typ ingenting!! Men för 2 år sedan gjorde han en laseroperation på Memira. Nu har han helt perfekt syn :) det bästa han nånsin gjort säger han. Inte funderat på å göra sån kanske? Visst de e ju dyrt, men i längden lönar de ju sig.. Han gav nått på 20 000 kr..

2012-01-30 @ 15:22:39
Postat av: Hanne

Japp, visst är de dyrt!

Okok, så han gjorde en sån :) spännande!

Jag har också funderat på det, som du säger så blir de ju billigare i längden. Men de e mkt pengar som ska ut på en gång.

Och så har ja hört att de inte varar för alltid?

Att de i vissa fall blir nödvändigt att operera om? Isf känns de dyrt med en gång :/

Men kul o höra att han blev nöjd, måste va skitskönt o slippa glasögon & linser!!

2012-01-30 @ 19:26:59
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: Lina

Har också egentligen glasögon som jag ska använda dagligen. Men det gör jag inte, bara när jag ser på tv. Tror t.om jag skulle behöva få en bättre styrka på glasögonen, men nya glasögon är ju också dyrt..

Tänkte börjat med linser men optikern sa att om man väl börjar använda linser så måste man använda antingen linser eller glasögon hela tiden. Och jag tycker det är rätt skönt att vara utan när jag jobbar :)

2012-01-30 @ 22:05:00
URL: http://lijos.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo de e ju de.. å pengar växer ju inte på träd direkt.. tyvärr ;) de e dyrt å leva! Ja det stämmer.. på vissa kan synfelen komma tillbaka.. men oftast så lyckas det.! Å det är ju olika hur pass bättre syn man får efter med.. så lite av en chansning e de ju..

2012-01-31 @ 21:17:26

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0