HALLEN.

Projekt i helgen var att fixa hallen.
Skulle sätta upp tre klädhängare på väggen, hur svårt ska de va?
Joo, skitsvårt om man ska göra som Hanne vill tydligen.

De e mkt viktigt att det blir symmetriskt,
så det är en himla massa mätande hit o dit.

Calles idé var att vi bara skulle ha två klädhängare, that's it, tyckte han.
GAH.

"Det blir ju fan så mkt lättare & sätta upp."
"Det går aldrig så som du säger."
"Du är omöjlig."


Nää, de ska visst va totalt jävla omöjligt o få de som jag vill ha det.
Vill inte ens ha några hängare, vill helst inte ha nånting.
Hallen e de rum i huset som drar ner allting.

Hur ska man kunna ge ett städat fint intryck med massa jackor o skor o annan skit?

Hatar hallar.
Har aldrig sett en hall som varit riktigt smart uttänkt.
Trångt överallt.

Men.
Nu blev det tre hängare & bra blev det också.

Akvariet flyttade till matsalen & skoskåpet kom på plats :)

Åh shit, vilken skillnad det blev.
(inga förebilder nu heller)














Tavlan är skitsnygg men får inte hänga kvar :/
Hade tänkt att spegeln skulle få plats jämta skoskåpet men där var de ju ett jäkla element ivägen.



Så tavlan ska bort och istället ska det dit;

en spegel

och en byrå


Framför trappräcket ska denna stå:


Hittar ju ingen snygg bänk att ha där,
men en fotpall funkar ju nästan bättre,
skönare o sitta på ;)

Ska bara ta oss till Ikea nån gång framöver.


Så när dessa grejer har flyttat hem hit så anses hallen färdig för ett tag framöver!
Skulle ha renoverat,
mkt som ska göras där.
Men källaren har prio ett nu så hallen får vänta ett tag.
Och de duger ju riktigt bra som de e nu me så :)

Men senare nån gång är tanken att vi ska:

Tapetseta om
(halva Vetlanda har den där jäkla tapeten)
Byta golv
Byta lister
Måla träpanelen vit
Måla trappen vit & byta golv där
Måla & fixa trappräcket.
Måla ytterdörren/byta ytterdörr


Meen, de dröjer! :P


Så länge ser de ut så här,
och jag blev redigt nöjd så de känns braa :)






Kommentarer
Postat av: Lollo

Fiiiiiint!

2012-01-31 @ 20:31:14
Postat av: Nina

Jag tycker hallen blev ljus och fin :)

2012-01-31 @ 20:36:13
Postat av: Hanne

Taack :) javisst blev de bättre, calle som envisades me o ha mörka möbler innan. Fast de e mörka kort, ser bättre ut på dagen ;) haha.

2012-01-31 @ 21:21:14
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Men tapeten är ju snygg ;) Därför vi valde den!



Ser nästan ut som hemma hos oss med skoskåpet, skit snyggt alltså ;)

Och jag håller med! Hallar är fan bara skit! HUR ska man få plats med allt?



Synd att tavlan ska bort, men den blir nog fin i ert sovrum sen? ;)



Tror er hall kommer bli fin med dina idéer!



Puss

2012-01-31 @ 21:36:39
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Hanne

Jag tkr den e ful! :P

Jaa, du valde ju samma möbler som mig så då blir de väl så ;) Haha.

Tur vi inte har samma smak annars !

Då hade la allt vatt lika.

Taack, tror jag me ;)

puss

2012-01-31 @ 21:45:42
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: Lina

Tänkte fråga vilken tapeter, men du kanske menade den vita med mönster?

Vi har en svart med mönster, som mönstret enbart syns när det är ljust ute eller om någon lampa är tänd i vardagsrummet. Annars ser den bara svart ut.



Tycker eran hall såg fin ut. Men jag antar att man har nog minst ett ställe i sitt hem som man inte är speciellt nöjd med..

2012-01-31 @ 21:48:43
URL: http://lijos.blogg.se/
Postat av: Hanne

A jag gillar såna tapeter annars, har tänkt o ha nått liknande sen, men just denna vill ja inte ha :P

Tack :) Ja, vissa ställen e bara sådär, gahh!

Men men, man kan inte göra allt på en gång, o särskilt inte vi som inte tagit lån för o renovera.

Då tar de lite längre tid :P

2012-01-31 @ 21:54:07
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: Cicci

Härligt. :) Jag vill också ha en rymlig hall. + att jag lät B bestämma tapeter (det var ett dumt beslut) för han vill ha allt svart. :P



Sv; Jodå, det är okej såklart. :)

2012-02-01 @ 10:04:24
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Carro

Snyggt! Gillade tavlan hur mycket som helst :)

2012-02-01 @ 11:18:49
URL: http://carrostraning.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fint ni har det! :) Kul att föja din blogg! Kram på dig:)

2012-02-02 @ 10:53:10
URL: http://annapannaochlivet.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0