KASSLERGRATÄNG.

Japp, så va de dags att utöka med en mat-kategori i bloggen.
Haha, ska bli ytterst spännande,
då jag inte direkt jublar över att behöva laga mat ;)
O så förklarar jag väldigt konstigt,
men hoppas ni förstår mina 'recept' :P

Idag åt vi iaf en av mina absoluta favoriter till middag;

Kasslergratäng & ris ♥

Så jädrans gött!



Använder alltid boil in bag-ris,
så skönt o bara ställa timer på spisen o veta att de blir bra :P

MUMS VA DE!



Detta behöver du till kasslergratäng & ris:

ris

ca 500g kassler

5 dl creme fraiche

en bit flödesost med vitlökssmak
(hittas i charken)

smördegsplattor



Så här gör du:

Ta en lagom stor ugnsform.

Kleta lite smör i formen och täck botten med kassler.
Gärna två lager om du känner för de.

Häll över halva creme fraichen.

Dela osten i bitar o sprid ut över.

Häll över resten av creme fraichen.

(Elr: häll creme fraiche i en bytta & dela osten i bitar
& värm en stund i mikron för att de ska gegga ihop sig bättre)


Täck formen med smördegsplattor.

In i ugn på ca 200 grader i ca 20-30 min.

Koka ris.

Drick päroncider till, sååå gott!

Ät & njuuut mina vänner! ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

ååå såååå jäfla gott!!!!!!!!!!

2012-02-02 @ 00:21:07
URL: http://mittfyrkantigaliv.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0