PASTA CARBONARA.

Började söndagen me massa mys i sängen.
Calle fixade lyxfrukost med omelett & baguetter, yammi!



Vi fixade massa här hemma, tvättade & städade.
Pappa kom upp på kaffe.
Han & Calle flyttade akvariet in till matsalen,
så ikv ska jag blogga om vår fina hall ;)


Sen va de dags för ännu mer mat,
pasta & ost- o skinksås/pasta carbonara



Jag äter inte så mkt kött, pasta däremot, mmm!
(Men nu ska det bli ändring.)
Skivade fyra morötter & åt upp dem innan jag började på med pastan.
Va rätt så mätt redan så de blev inte så mkt pasta för min del.
Smart va? HAHA.




Så här gör jag pasta carbonara:

Kastrull, i me liite smör & ytterst lite redning

Smält en ädelost-bit

Häll i lite grädde & Keldas färdiga ostsås (mmm)

Strimla skinka (elr bacon) o häll i

Krydda med svartpeppar

Koka pasta

ÄT.


Inte nyttigt för fem öre, JAG VET.

Men vi gillar god mat, och god mat är fet onyttig mat.

Tkr vi.






Kommentarer

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0