TANTBLOMMOR, I MITT FÖNSTER ?!

Idag bjöd Sofie mig & Leo på middag i hennes nya lya :)
Såå fint kommer det bli när allt är klart!

Det är så härligt med den där första tiden,
när man köper massa nya saker & bestämmer hur allting ska va :)

Sen blir det värre, när man fått in all skit & man vill göra om, göra rätt, & göra om lite igen.

Vi har inte ens bott här ett år än, men ändå är det vissa saker som vi gjort i huset som ska göras om.
Vad kommer ni får se med tiden, men inte idag.

Idag har jag däremot börjat städa ut julen, så det ska ni få se lite utav.
Hyacinterna som blommat så fint i jul, byttes ut mot rediga tantblommor, nämligen våreld, haha! :)
Innan har jag alltid bara haft gröna växter, men nu ville jag ha in lite nytt, så såna fick det bli.

Och jag tyckte faktiskt det gjorde sig riktigt bra med tantblommor i mitt köksfönster! :)












Adventsstjärnan plockades också ner, & tillbaks var min underbara vita lampa.

Krukorna är mina absoluta favoriter här hemma.
Dem köpte jag för ca tre år sen, & de har inte stått i garderoben en enda gång sen dess, det säger ju allt! ;)
Däremot slog Leo sönder en av dem en gång. Då grät jag nästan blod.
Men det gick att skicka efter en från tillverkaren, & simsalabim så hade jag två igen :)




Igår umgicks jag också med Sofie. Då for vi runt hela Vetlanda & letade efter en dammsugare till henne.
Vi hittade ingen :P

Men jag hittade dessa fina blockljus på Invit för 65 kr/st.
De ska tydligen lysa väldigt fint & bilda sånt där 'spindelnät' när de brinner ner.
Hittills ser de lovande ut :)





Så ser det ut i mina köksfönster!

Imon ska jag, Sofie & Hanna till Jönköping & shoppa lite,
måste passa på & hitta nånting nytt att ha på köksbänken när vi e där.

Blev så tomt & tråkigt på bänkarna nu när man tog bort julpyntet.
Konstigt, för så känns det jämt när man städar ut julen?
Man tyckte det var fint som det var innan man ställde dit tomtar & grejer,
borde det inte va lika fint när man plockar bort tomtarna me då?
Mkt märkligt, men men.
Kvinnligt dilemma, som gör att man har en anledning till att behöva köpa nytt :P ??

Hur elr hur, så ska det handlas imon,
& jag håller tummarna för att kunna visa fina bilder på även bänkarna sen ;)



TACK 'alla' ni som vatt inne & kikat här, ni gör mig jätteglad :) !
Lämna gärna en rad till mig när ni e här, så jag vet vilka ni är & kanske även kan titta in på era bloggar?
Stor kram till er,
ni har redan fått mig övertygad om att fortsätta med detta, haha ;)



Kommentarer
Postat av: Ellinor

:)

2012-01-03 @ 23:00:24
Postat av: martina

Jag har med våreld i mina fönster. Dom är väldigt lätta och sköta och jag gillar dom. Sen är dom inte alls dyra. Så jag säger tummen upp.

2012-01-03 @ 23:02:11
URL: http://machuna.wordpress.com
Postat av: Hanne

Skönt att det är fler än jag & alla Sveriges tanter då ;)

Gött & höra att dem e lättskötta, & billiga. jag har en förmåga att ta död på alla mina blommor :/ Skulle jag lyckas göra det nu me, så är dem ju inte så dyra att ersätta då ;) haha.

2012-01-03 @ 23:29:46
URL: http://villatretton.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0