TRÄNING PÅ EN SÖNDAG, JOVISST !

Usch, kände mig inte helnöjd med att de bara blev träning måndag tisdag i veckan.
Torsdagens träning uteblev då de kryllat av migrän på senaste :/

Har tänkt göra iaf tre pass i veckan ju.

Men idag så jäklar va ja på hugget igen så då va veckans mål avklarat:)
Blev en aning stressigt bara,
då jag fick för mig att det började 18:30,
men de va visst 17:30 :P
Men jag hann, tjo!

Blev ett bas-pass idag, va ju tvungen & testa
och se skillnaden mellan bas & medel.
Och skillnad va det, men det var svettigt ändå.
Min stackars kropp har gjort TRE träningspass denna veckan,
för första gången på snart TVÅ ÅR, shit!

Så de är väl inte konstigt att man tkr de känns efteråt.

Men skönt är det & va igång igen,
hoppas kunna tappa några kilon till sommaren.
Har däremot inte satt upp några direkta mål,
utan jag börjar lite nu & ser vad som händer,
om ett tag vet jag väl lite mer vad som är realistiskt att ha som mål.

Tror man många ggr sätter för höga mål och blir besviken när man inte uppnår dem.

Jag har faktiskt ingen aning om vad som är realistiskt att ha som mål ?!
Så länge det går neråt så är jag nöjd!
Har mest tänkt & börja träna bara,
'kosten' får vi ändra lite efterhand.
Ni som känner mig vet att jag är COCA COLA-NARKOMAN,
och det kommer bli svårt, svårt som faan att sluta med.

Först ska jag sluta röka.
Seeen, tar vi tag i det me colan.

Hemska matvanor har jag också,
elr rättare sagt;
det finns inga vanor.
Äter absolut inte regelbundet,
och inte nyttigt heller.

Men en sak i taget!!

Till och börja med nu är det fem hemska kilon som ska bort.
Har stått och stampat på samma vikt med ca två kilos differens i snart två år.
Men på bara några månader i höstas smög det sig på fem kg, fyy.
Så det är det första som ska bort!
Efter det är vägen lång,

men just nu känner jag mig så taggad,
så jag kan inte minnas varför jag ens slutade träna?




Ni som läser,

Har ni lyckats tappa kg på nått särskilt vis?

Hur ofta och vad tränar ni?






Kommentarer
Postat av: Frida Nilsson

hej :) jag personligen tkr att det är lättare att gå ner i vikt om man har satt upp ett mål att tex dennna månaden ska jag ha gått ner 3-5 kg och när jag gjort det så sätter jag upp ett nytt mål :) jag försöker äta nyttigt och tänka lite på vad det är jag stoppar in mej och sen promenerar jag tills jag köpt gymkort :) puss kram

2012-01-16 @ 08:41:29
Postat av: Alexandra

Hej Hanne!

Verkligen jättekul att läsa din blogg! Jag är ofta inne och "snokar". Hehe. :)

Jag har satt upp lite luddiga mål när jag har gått ner i vikt. Jag har aldrig direkt tränat för att gå ner i vikt förrens nu efter graviditet nr 2. Mitt första mål var att gå ner så pass att komma i mina gamla jeans till jul. Ca 4 månader hade jag på mig och det klarade jag. :) Dock hade jag en otrevlig bilring runt midjan. :(

Det är mitt nästa mål! Till sommaren ska falukorven runt midjan bort och HELST ha lite rutmage. ;) Får se hur det går.

Eftersom du har fått en sån start med träning så lär du tappa de kilona fort skulle jag tro! Lycka till!

2012-01-16 @ 09:48:56
URL: http://MissFridell.blogspot.se
Postat av: Lotta

Hallu hanne:) kul å komma i gång med träning det saknar jag!

Jag körde på en kost utan kolhydrater och träning 1-2 ggr i veckan och gick ner 11 kilo på ca 5 månader de var innan jag blev gravid..



Jag åt lite kolhydrater eftersom hjärnan inte funkar utan dessa så typ gröt å knäckebröd å så åt jag:)



Lycka till:)

2012-01-16 @ 18:31:05
URL: http://Lottasamuelsson.blogspot.com
Postat av: Hanne

Va kul att du skriver Frida :) Det låter som en bra metod, kosten är ju så avgörande, de är ju den som brukar va fel.

Har du lyckats gå ner nått än då elr har du precis börjat? :) Är kul o motiverande att få höra andras erfarenheter!

Vi ses på Friskis framöver då? :) Puss kram

2012-01-16 @ 23:36:17
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: Hanne

Tack Alexandra :)

Kommer tyvärr inte in på din blogg, så svarar här ist.

Haha, tror du gör helt rätt, det är ju egentligen inte kilona som spelar roll, utan man har ju sina mål om hur man vill se ut. Sj vill ja bli av me magen först, o tror inte de räcker me o gå ner i vikt, måste nog träna lite också :) de e inte bara tappa kilo man vill göra som sagt, man vill ju bli lite fit me :P

Kul att du läser här :) !! Vi ses väl på Friskis framöver skulle ja tro ;) Tack, o lycka till du me! Kram

2012-01-17 @ 00:33:21
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: Alex

Hoppsan! Jag skrev fel address förra gången. ;)

Ja visst är det som du säger. Men måste "tajta" till sig när man väl gått ner lite. Och visst hade det varit gött med ett sexpack till bikinisäsongen?! :)

Klart vi ses på Friskis!

2012-01-17 @ 09:51:33
URL: http://MissFridell.blogspot.com
Postat av: Hanne

Haha, det hade inte vatt helt fel :)

Hoppas du lyckas, jag har liite för lång bit till ett 6-pack, men nån gång så kanske ;)

2012-01-17 @ 23:39:46
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: FruNeroLindström

0,5kg i veckan är ett väldigt bra realistiskt mål om man vill ha en bra sund viktnedgång som håller. Annars är det lätt att det blir jojo-effekt på det. Sen betyder kosten otroligt mycket, minst 5 mål mat, lite mindre men ofta så man håller insulinet jämnt.

Men härligt att va igång, och lycka till :)

2012-01-18 @ 07:31:50
URL: http://frunerolindstrom.blogspot.com
Postat av: Lina

Duktig du är som håller igång med träning. Själv tycker jag det är för tråkigt. Jag tror det är bra med små mål i taget, har för mig jag hade det. Och jag tappade endel sammanlagt tror det blev nästan -15 kg , ca -1 kg i veckan och jag har hållt mig ganska så bra i snart 3 år. Jag åt mindre kalorier. Ingen träning, som sagt, för tråkigt för mig. Dumt men sant.



Nu håller jag på att sluta röka, då är det Ännu viktigare att försöka hålla reda på kosten, eller att inte stoppa i sig massa annat gott i munnen istället för ciggen.

2012-01-19 @ 00:48:18
URL: http://lijos.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :) !

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mina unika besökare
fr o m 2/1-12
totalt:
denna vecka:
idag:

RSS 2.0